SnowPlanet strijdtoneel van Dutch Cup-wedstrijd

Geplaatst op 10 april 2017

SnowPlanet in Velsen-Zuid was afgelopen zondag het strijdtoneel van de zesde wedstrijd in de Dutch Cup-serie. Sean Taylor Events organiseerde samen met de Nederlandse Ski Vereniging de slopestyle wedstrijd, waar in totaal ruim vijftig freestyle snowboarders en freeskiërs in actie kwamen.

Snowboarders

Bij de senior men won SnowPlanet-local Maxim Meyer (91,25) het goud met een frontside 720 melon, backside 720 stale en backblunt 270 out, frontside 270 in 270 out. Met vele trainingsuren op dit slopestyle parcours kwam dat niet als een verrassing. Steve Krijbolder pakte de maximale punten in zijn run voor de kicker, maar werd uiteindelijk tweede met een score van 90,75. Kai Groeneveld, Lucas Uitendaal en Thom Vogel eindigden respectievelijk op de eerste, tweede en derde plek bij de rookies men. Met 77,50 punten werd Kai Groeneveld beloond voor zijn run, waarin hij uitblonk op de rails. Bij de meiden wist Romy van Vreden (83,75) met een ruime voorsprong de meeste punten te pakken, achter haar eindigden Ryanne van der Vegt (62,75) en Sam van Lieshout (60,25).

Bij de jeugd stond wederom Sam Vermaat op de eerste plaats. Sam is het hele jaar al goed bezig en wist twee weken geleden bij de NK snowboard & freeski in Zwitserland bij alle freestyle onderdelen eerste te worden binnen zijn categorie. Ook bij de Dutch Cup-wedstrijden kan je niet om hem heen en sleept hij prijs na prijs binnen. Gisteren deed hij dat met een frontside 540 melon, cab 360 en 50/50 backnose.

Freeskiërs

De talentvolle skiër Lucas Laudy liet met 88,75 punten de concurrentie achter zich en ging naar huis met een gouden medaille. Met onder andere zijn 720 tail, 360 safety, k-fed en frontside 270 out wist hij de jury te imponeren. Tweede werd Cor Langbroek (83,00) en derde Pim ter Horst (75,75). De strijd tussen de jeugd was spannend, maar uiteindelijk ging Luca Schils (70,25) er met de winst vandoor.

Volgende Dutch Cup

De volgende Dutch Cup is een big air wedstrijd in Skidome Rucphen op 16 april 2017. Wil je ook meedoen? Geef je dan hier op.

Bekijk hier de complete uitslag van deze Dutch Cup-wedstrijd in SnowPlanet Velsen-Zuid.

Bron foto’s: Snowchamps.nl