WintersportFUNdag 2017

Geplaatst op 29 mei 2017

Zondag 28 mei organiseerden de Nederlandse Ski Vereniging en de Johan Cruyff Foundation de achtste editie van de WintersportFUNdag voor jongeren tussen de 12 en 25 jaar oud met een lichamelijke beperking. In SnowWorld Zoetermeer kwamen beginners, gevorderden en selectieleden samen. Er kon zowel staand of zittend geskied worden en er waren ook verschillende opties voor wintersporters die graag wilden snowboarden.

TIPTipMeer informatie

Wil je meer weten over de WintersportFUNdag? Ga naar de webpagina van de WintersportFUNdag.

Beginners konden op deze dag kennismaken met de sport middels lessen van anderhalf uur. Voor gevorderden was er een speciale training georganiseerd. Dit was een ideaal moment voor de meer ervaren skiërs en snowboarders om hun gezicht te laten zien aan trainers van de Nederlandse Ski Vereniging. Wie weet worden zij later gescout voor het talentontwikkelingsprogramma! Een aantal nationale selectieleden stond de deelnemers bij met raad en daad. Sporters uit het talenherkenningsteam deden samen met de deelnemers mee aan de funwedstrijd.

Funwedstrijd

Na de kennismakingslessen werd er een slalomfunwedstrijd georganiseerd waarbij het doel was om twee keer dezelfde tijd neer te zetten en een zo klein mogelijk verschil in de tussentijd te creëren. Dit zorgde ervoor dat iedereen kon winnen en dat er werd genoten van de deelname.

Verenigingen en organisaties

Zonder vrijwilligers was deze dag niet mogelijk geweest. Vrijwilligers van verschillende organisaties begeleidden de lessen. Zo kreeg iedereen genoeg aandacht en werden de deelnemers goed en persoonlijk geassisteerd. Verder konden de deelnemers en ouders naderhand ook kennismaken met de verenigingen en zich laten informeren over de mogelijkheden van aangepast wintersporten.

Volgend jaar

Heb je het dit jaar gemist? De WintersportFUNdag is een jaarlijks evenement. Houd de website in de gaten voor meer informatie en/of abonneer je op de Update aangepast wintersport om altijd op de hoogte te zijn. Kun je niet wachten tot volgend jaar? In November worden de AIR-races in Landgraaf georganiseerd en kun je alvast geënthousiasmeerd worden door de (internationale) toppers. Meer informatie hierover vind je hier: IPCAS Air-races ski en IPCAS Air-races snowboard.