Nederlandse Loterij levert belangrijke bijdrage aan Nederlandse Ski Vereniging

Geplaatst op 07 juni 2017

Jaarlijks ontvangt de Nederlandse Ski Vereniging een bijdrage van de Nederlandse Loterij. Dit jaar hebben wij een cheque mogen ontvangen van €677.577,-. Een grote ondersteuning van de Nederlandse wintersport!

De Nederlandse Loterij wil Nederland gelukkiger en gezonder maken door te investeren in de Nederlandse samenleving. Dit doet zij zonder winstoogmerk: de opbrengst van de kansspelen wordt voor een belangrijk deel ter beschikking gesteld aan de Nederlandse sport en 18 goede doelen die helpen Nederland gelukkiger te maken. Frits Avis, directeur Nederlandse Ski Vereniging: “Mede dankzij de afdracht van de Nederlandse Loterij kunnen we helpen om dromen waar te maken van talentvolle sporters en kunnen we tevens inzetten op de maatschappelijke kracht van sport. ”

De Nederlandse Loterij is in 2016 voortgekomen uit de fusie tussen de Nederlandse Staatsloterij en De Lotto. Daarmee zijn ze de grootste kansspelorganisatie van Nederland geworden met een gevarieerd aanbod van kansspelen. Samen maken we sport en beweging bereikbaar voor iedereen. Van jong tot oud, van Olympisch tot paralympisch, en van revalidatie tot gehandicaptensport.