Paralympische Talentdag: nieuwe talenten gezocht

Geplaatst op 31 augustus 2017

Voor komende Olympische Winterspelen zijn we op zoek naar nieuwe talenten. Ben jij tussen de 12 en 35 jaar, heb je een lichamelijke of visuele beperking én de ambitie om het maximale uit jezelf te halen? Geef je dan op voor de Paralympische Talentdag!

Sinds 2009 hebben er meer dan 400 jongeren met een beperking deelgenomen aan de Paralympische Talentdag. Hiervan zijn meer dan 35 sporters nog actief in programma’s onder regie van de sportbond en maar liefst 16 van deze sporters hebben deelgenomen aan de laatste Paralympische Spelen!

Paralympische Talentdag

Op zondag 15 oktober 2017 vindt in Amsterdam de negende NOC*NSF Paralympische Talentdag plaats. Tijdens deze dag beoordelen bondscoaches van verschillende sporten de potentie van de deelnemende sporters. Ook de Nederlandse Ski vereniging is op zoek naar nieuwe ski- en snowboardtalenten! NOC*NSF en de sportbonden bieden de meest kansrijke sporters de mogelijkheid om direct in het programma van de nationale selectie opgenomen te worden. Als een langere weg nodig is, wordt gezorgd voor een goede trainingssituatie.

Wie?

Sporters tussen de 12 en 35 jaar met een handicap. Deze handicap kan verschillen van het missen van drie vingers tot het hebben van een dwarslaesie. Voor specifiekere informatie zie de website van Paralympisch. Hierop staat ook de Paralympische Sportwijzer, waarin de sporten en de verschillende handicaps worden benoemd.

Aanmelden

Ben jij of ken jij degene die zij zoeken? Ga dan snel naar http://www.paralympisch.nl/talentdag om je aan te melden!

Video Paralympische Talentdag 2016