Steffan Winkelhorst tweede in Nieuw-Zeeland

Geplaatst op 31 augustus 2017

Alpineskiër Steffan Winkelhorst is het seizoen in Coronet Peak in Nieuw-Zeeland sterk van start gegaan door op de tweede dag van de Continental Cup daar een tweede plaats op te eisen. De Nederlandse slalommer veroverde beide wedstrijddagen in de eerste manche verrassend de koppositie. Moest hij gisteren uiteindelijk genoegen nemen met een vijfde plaats in het klassement, vandaag noteerde hij een tweede positie in het eindklassement met slechts 0.52 seconden achterstand op de winnaar.

“En daarmee haal ik aardig wat FIS-punten binnen”, liet de skiër weten op zijn Facebookpagina. “Een uitstekende prestatie in een sterk bezet deelnemersveld”, reageerde Harald de Man, alpinecoördinator van de Nederlandse Ski Vereniging. “Aan de start stonden zeker achttien skiërs uit de top 30 van het internationale klassement.” Winkelhorst, die door zijn sterke eerste manche een hoge startpositie kreeg in de tweede afdaling, had relatief veel last van de gleuven in de piste. “Duidelijk een verbeterpunt”, vertelt Winkelhorst. “Het is iets waar hij zich de komende periode op gaat focussen”, zegt De Man.

De winst ging in Nieuw-Zeeland naar de Oostenrijker Manuel Feller (gisteren) en de Zwitser Marc Rochat (vandaag). Winkelhorst hield toppers als Michael Ankeny (USA), Luca Aerni (Zwitserland), Naoki Yuasa (Japan) en Richard Leitgeb (Oostenrijk) achter zich.