We gaan verhuizen!

Geplaatst op 09 oktober 2017

Sinds de oprichting in 1927 heeft ons kantoor in Den Haag gestaan, maar vanaf maandag 23 oktober vind je ons in Utrecht, in kantoorpand ‘DeWeerelt’. Gekozen is voor het aangaan van een samenwerking met vier andere sportbonden: de Koninklijke Nederlandse Golf Federatie (NGF), de Koninklijke Nederlandse Hockey Bond (KNHB), de Nederlandse Volleybal Bond (Nevobo) en het Koninklijk Nederlands Watersport Verbond.

Naast deze vijf grote sportbonden wordt er ook gebruik gemaakt van deze locatie door Gehandicaptensport Nederland, Kenniscentrum Sport, NOC*NSF, Special Heroes, Special Olympics Nederland, Sportivents, TIG Sports en De Werkgevers in de Sport (WOS). Allemaal partijen die een hart hebben voor de sport en elkaar verder kunnen en willen helpen. Die bundeling van kennis en kunde hebben we vertaald in de nieuwe naam van ons pand: DeWeerelt.

Welkom in DeWeerelt!
DeWeerelt is de ontmoetingsplek, centraal in het land, voor iedereen met een hart voor sport. DeWeerelt is niet zomaar een naam. Hij verwijst naar de locatie van het pand, aan de Orteliuslaan 1041. Abraham Ortelius (1527–1598) stelde als eerste cartograaf een ‘Atlas van de Weerelt’ samen door de kennis en kunde van verschillende kaarttekenaars te bundelen en daarmee een nieuwe standaard te zetten.

Als bewoners van DeWeerelt bundelen wij op onze beurt onze kennis en kunde in de sport. Het kleurgebruik in het logo van de DeWeerelt verwijst niet voor niets naar de vijf olympische ringen die samen de continenten van de wereld vertegenwoordigen. En naar de olympische waarden die ons, bewoners van DeWeerelt, met elkaar verbinden. Samen willen wij een bijdrage leveren aan de wereld van de sport.

Onze nieuwe gegevens zijn:

Bezoek- en postadres: Orteliuslaan 1041, 3528 BE Utrecht
E-mailadres (ongewijzigd): info@nederlandseskivereniging.nl
Ons nieuwe telefoonnummer zal vanaf 23 oktober te vinden zijn via: wintersport.nl/contact