PyeongChang-website met nieuws en achtergronden

Geplaatst op 21 december 2017

Over 50 dagen beginnen de Olympische Spelen in PyeongChang. 28 dagen later barsten de Paralympische Spelen los. Nieuws en achtergronden over de Nederlandse (para)snowboarders en (para)skiërs is vanaf nu te vinden op de speciale PyeongChang-website van de Nederlandse Ski Vereniging.

In aanloop naar de Winterspelen en tijdens de evenementen zelf, houden wij je op nederlandseskivereniging.nl/pyeongchang op de hoogte van de prestaties van de Nederlandse sneeuwsporters. Zo vind je er nieuwsberichten, profielen en video’s van de atleten, waaronder de Boarding to Korea documentaireserie van de Nederlandse Ski Vereniging in samenwerking met Eurosport.

Een aantal paralympische atleten zijn al zeker van deelname aan PyeongChang 2018. Dit zijn de paraskiërs Anna Jochemsen, Jeroen Kampschreur, Niels de Langen, Jeffrey Stuut en Linda van Impelen. De parasnowboarders Chris Vos, Lisa Bunschoten, Bibian Mentel en Renske van Beek hebben hun startbewijs ook al binnen.

Voor de Olympische Spelen moeten de atleten officieel tot 22 januari 2018 wachten om te weten of ze definitief geplaatst zijn. Voor freestyle snowboardster Cheryl Maas kan dat niet meer misgaan. Freestyle snowboarder Niek van der Velden is heel dichtbij en voor onder anderen alpinesnowboardster Michelle Dekker en snowboardcrosser Glenn de Blois is het de komende weken erop of eronder.

Behalve nieuws en achtergronden over de atleten, vind je op nederlandseskivereniging.nl/pyeongchang ook meer informatie over de Olympische en Paralympische Spelen zelf, zoals het programma en uitleg over de verschillende (para)ski- en (para)snowboarddisciplines.

Social media
Via Facebook, Twitter en Instagram houd de Nederlandse Ski Vereniging je uiteraard ook op de hoogte over alles omtrent de Spelen. Dus mis niks, moedig ze aan en leef mee met ‘onze’ atleten tijdens deze geweldige sneeuwsportwinter!

FOTOCREDITS: FIS / Miha Matavz & Mathilde Dusol