Wil jij dit ook? Para Snow Day op 14 april

Geplaatst op 02 maart 2018

Een beperking hoeft je niet te beperken om de sneeuw in te gaan. De Nederlandse paraskiërs en -snowboarders bewijzen dat tijdens de Paralympische Spelen in PyeongChang. Wil jij dat ook? Gewoon genieten van wintersport of – net als Jeroen Kampschreur, Chris Vos, Bibian Mentel en hun collega’s – de wereldtop bestormen? Kom dan naar de Para Snow Day, op 14 april in SnowWorld Zoetermeer.

Kennismaking met aangepast wintersport

Heb jij een beperking, maar ben je nog nooit de piste af geweest? Of heb je in het verleden geskied of gesnowboard, en wil je dat met je beperking ook kunnen? Grijp dan nu je kans. Dit kun je verwachten tijdens de Para Snow Day:

• Professionele begeleiding voor je eerste sneeuwmeters
  • Materiaal (zitski’s, aangepaste stokken, etc)
  • Informatie-stands over lessen, trainingen en vakanties bij aangepast wintersportverenigingen in heel Nederland
  • Bijeenkomst van Ready to Sport voor ouders over wintersportmogelijkheden voor kinderen met een beperking
  • Meet & greet met een aantal paralympische atleten

Talentscout: Van FUNdament tot Talent

Denk jij dat je het in je hebt om net zo goed te worden als Jeroen Kampschreur, Chris Vos, Anna Jochemsen, Bibian Mentel of een van de andere Nederlandse para-atleten? Meld je dan aan voor de talentscout tijdens de Para Snow Day. Om mee te doen heb je wel een paar weken sneeuwervaring nodig en moet je tussen de 12 en 35 jaar oud zijn.

Tijdens de talentscout word je door de coaches van de Nederlandse Ski Vereniging onder meer beoordeeld op je techniek en motoriek en, zowel in de sneeuw als op een outdoor parcours. Op basis daarvan kun je worden uitgenodigd voor het traject ‘Van FUNdament tot Talent’, van de Nederlandse Ski Vereniging in samenwerking met de Johan Cruyff Foundation. Door middel van wedstrijdtrainingen en buitenlandse trainingsweken worden talenten in dit traject klaargestoomd om aan internationale wedstrijden mee te doen.

Meet & greet

Niels de Langen, Linda van Impelen, Renske van Beek, Jeroen Kampschreur en Jeffrey Stuut legden het ‘Van FUNdament tot talent’ traject buitengewoon succesvol af en schitteren tijdens de Paralympische Spelen van PyeongChang. Een aantal van hen is ook aanwezig tijdens de Para Snow Day. En ja, ze willen zeker met je op de foto of een handtekening uitdelen!

Laat je inspireren!

Alle paralympische deelnemers hopen met hun prestaties anderen te inspireren. Net als Anna Jochemsen doen zij daarom een video-oproep voor de Para Snow Day. Bekijk en deel hier de video’s van Lisa Bunschoten, Renske van Beek, Chris Vos, Bibian Mentel, Jeroen Kampschreur, Niels de Langen, Jeffrey Stuut en Linda van Impelen.

MEER INFORMATIE EN AANMELDEN: Eventpage van de Para Snow Day
BLIJF OP DE HOOGTE: Eventpage op Facebook.