Nationale licentie snowboard / freeski

Voor deelname aan de snowboardwedstrijden, freestyle wedstrijden en aangepaste snowboardwedstrijden van het wedstrijdcircuit van de NSkiV heb je een wedstrijdlicentie nodig. Een snowboard/freestyle wedstrijdlicentie voor seizoen 2017-2018 kun je aanvragen vanaf geboortejaar 2009 of eerder.

Aanvraagprocedure
Deze licentie kan je online aanvragen en direct online betalen. Je krijgt een bevestiging van de aanvraag per e-mail.
Voorwaarden om een licentie aan te vragen:

• De skiër is lid van de Nederlandse Ski Vereniging. Ben je dit nog niet dan kan je dit online doen op www.wintersport.nl/lidmaatschap.
  • De skiër is afdoende verzekerd voor deelname aan wedstrijden alpineskiën. De doorlopende reisverzekering van de Nederlandse Ski Vereniging is hier zeer geschikt voor. Deelname aan wedstrijden is geheel op eigen risico. Voor meer informatie over de verzekering: www.wintersport.nl/reisverzekering.
  • Bij het aanvragen en betalen van de wedstrijdlicentie ga je akkoord met de atletenverklaring.
  • Bij een eerste aanvraag dient een kopie paspoort of identiteitskaart gestuurd te worden aan: sportsecretariaat@nederlandseskivereniging.nl
  • Of je in het verleden een licentie hebt gehad kun je zelf checken op OWR. Ben je hier vindbaar, dan heb je ooit een licentie gehad.
  • Eventuele team of club waar je voor uit wilt komen (deze dient aangesloten te zijn bij de Nederlandse Ski Vereniging) doorgeven per mail aan sportsecretariaat@nederlandseskievereniging.nl. Ben je niet aangesloten bij een team of club, dan word je als individuele deelnemer geregistreerd.

Let op!
Wil je op zaterdag of zondag aan een wedstrijd meedoen? dan dien je uiterlijk de maandag ervoor voor 12:00 uur je licentie online aan te vragen, online te betalen en je kopie paspoort per mail ingestuurd te hebben naar sportsecretariaat@nederlandseskivereniging.nl. Dit in verband met de verwerking van je gegevens en deze gegevens vervolgens door de bond tijdig naar de lokale wedstrijdorganisatie verzonden kan worden.

Het gehele seizoen: €7,50

Vermelden via mail aan sportsecretariaat@nederlandseskivereniging.nl:

• Stance bij snowboarders (goofy/regular)
  • Team (alleen bij de NSkiV aangesloten teams)

Clubwissel
Wanneer je van club wil wisselen moeten de beide clubs hiervoor tekenen. Het formulier kun je hier vinden.

Licentieaanvraag voor buitenlandse deelnemers
Buitenlandse deelnemers die willen deelnemen aan het nationale wedstrijdcircuit kunnen ook online een wedstrijdlicentie aanvragen om deel te nemen. Buitenlandse deelnemers zijn niet startgerechtigd op de ‘gesloten’ Nederlandse Kampioenschappen.

Voor Belgische deelnemers met een licentie bij sneeuwsport Vlaanderen bedragen de kosten €15,00 per seizoen.

Geldigheid licentie
De licentie is geldig voor het wedstrijdseizoen waarin deze is aangevraagd.

Contact
Mocht het aanvragen van een wedstrijdlicentie op deze manier niet slagen, dan verzoeken wij je vriendelijk om contact op te nemen met het sportsecretariaat van de Nederlandse Ski Vereniging: 070-3101148 / sportsecretariaat@nederlandseskivereniging.nl