Nieuws

Binnenkort op de agenda: talentstatustesten alpineskiën en freestyle snowboard en ski

Komende maanden vinden de talentstatustesten voor alpineskiërs en freestyle snowboarders plaats. Atleten worden op verschillende vaardigheden en ontwikkelingen getest en mogen, afhankelijk van de uitslag, eventueel een talentstatus van NOC*NSF aanvragen.

Wedstrijdseizoen op de baan afgesloten met Kids Cup en NSkiV Cup finales bij Il Primo

Het wedstrijdseizoen voor de baanskiërs zit erop. Afgelopen weekend werden bij Il Primo in Bergen de laatste twee wedstrijden van het seizoen georganiseerd, namelijk seriewedstrijd vijf en zes van de Kids Cup en NSkiV Cup.

Een tussentijdse update: de drie opleidingen in Kaprun zijn bijna op de helft

Drie groepen deelnemers zijn begonnen met hun opleiding in Kaprun! Een groep op niveau 4 snowboard, een niveau 3 ski en een op niveau 4.1 ski. De gevarieerde groepen bestaan uit deelnemers met verschillende leeftijden en achtergronden.

World Cup nieuws: paraskiër Jeroen Kampschreur pakt World Cup Overall Titel 2023/2024

Jeroen Kampschreur topt een succesvol winterseizoen af met het de World Cup Overall Titel. De zitskiër behaalde meerdere, zeg gerust veel, podiumplekken dit seizoen en heeft daarmee de meeste wereldbekerpunten binnengehaald.

Vijf Nederlandse talenten naar JWK’s 2024

Hoewel het winterseizoen 23/24 er bijna op zit, komen er voor de jeugd nog grote toernooien aan! Voor de snowboardcrossers en freestyle snowboarders staan namelijk nog de jeugd wereldkampioenschappen 2024 op de agenda.

CIOS-studenten verbeteren vaardigheden als ski- en snowboardleraren in Oostenrijk

Studenten van de CIOS-opleidingen CIOS Zuidwest-Nederland en het Vista College hebben eind 2023 de niveau 2-opleiding afgerond en nu was het hun beurt om naar Oostenrijk af te reizen voor de niveau 3-opleiding!

Freestyle Tour: vierde wedstrijd in Ice Mountain

Zaterdag 16 maart was de vierde seriewedstrijd van de Freestyle Tour in Ice Mountain België. Vlakbij de Franse grens verzamelden de riders zich in de indoorhal voor een spannende wedstrijd op de rails.

Dit zijn de Nederlandse kampioenen freeride 2024

Afgelopen week werd niet alleen gestreden om de nationale titels op de baan, ook het NK freeride werd georganiseerd. Deze wedstrijd is onderdeel van het Poederbaas Freeride Festival en vond plaats in het Oostenrijkse Kappl.

World Cup nieuws: blessures én mooie prestaties voor TeamNLsnow

Het winterseizoen loopt langzaam ten einde, dus dat betekent dat we ons opmaken voor de laatste World Cups van het seizoen. In het staartje van seizoen 2023/2024 is er nog een hoop gebeurd, zowel positief als negatief.

Praktijkdag niveau 2-opleiding aangepast wintersport op 8 juni 2024

Op zaterdag 8 juni 2024 organiseert Shos opnieuw de praktijkdag voor de opleiding leraar aangepast wintersport niveau 2 in SnowWorld Zoetermeer. Of je nou op twee benen, één been of zittend contact maakt met je materiaal en de sneeuw, iedereen wil graag met plezier van de berg naar beneden komen.

Op de hoogte blijven van de Nederlandse Ski Vereniging? Meld je aan voor de nieuwsbrief!

Official partners
Championship venues