Snowboard freestyle

Voor het Rookie Team van de Nederlandse Ski Vereniging zijn wij op zoek naar getalenteerde snowboarders uit de jaargangen: 2005, 2006 en 2007. De selectiedag vindt plaats op 14 mei 2017 in SnowWorld Zoetermeer.

Rookie Team

Denk jij dat je het in je hebt om later een professionele snowboarder te worden? Het Rookie Team is daarvoor een mooie kans. Het is de jeugdselectie (talentherkenning) van de Nederlandse Ski Vereniging en is de opstap naar de talentontwikkelings- en nationale selectie snowboard freestyle. De snowboarders uit het Rookie Team worden begeleid in hun weg naar de snowboardtop op de onderdelen slopestyle en big air. De snowboarders uit het Rookie Team nemen deel aan een uitgebreid trainingsprogramma. Dit programma bestaat uit trainingen op de schansen in Zoetermeer en Landgraaf, ondersteuning in fysieke trainingen, sneeuwtrainingen in het buitenland en internationale wedstrijden. Ook wordt er getraind in de turnhal en staan onderwerpen als voeding op het programma.

Selectiedag

Het Rookie Team 2016-2017 bestaat uit 5 jongens die geboren zijn in de jaren 2001 t/m 2005. Elk seizoen wordt middels een selectiedag het Rookie Team voor komend seizoen samengesteld. Tijdens de selectie worden de snowboarders geselecteerd op verschillende tricks op de schansen zoals een straight air, backside en frontside spins en specials. Daarnaast wordt er gekeken naar basistechnieken en de railkwaliteiten. Op basis van een scoutingrapport en selectiedagen worden sporters geselecteerd. Na opname in de Rookie Team worden de sporters ondersteund met trainingen en begeleiding bij (internationale) wedstrijden.

Aanmelden selectiedag

Wil jij naar de selectiedag op 14 mei 2017 komen? Je kunt je aanmelden door een mail te sturen naar n.oostendorp@nederlandseskivereniging.nl. Deze mail dient binnen te zijn voor zaterdag 7 mei en moet een motivatiebrief en huidige tricklijst (kickers en rails) te bevatten. Evenals je persoonlijke doelen voor het seizoen 2017/2018. Na beoordeling van de informatie die wij ontvangen, word je door ons op de hoogte gesteld of je daadwerkelijk kan deelnemen aan de selectiedag. Als wij denken dat je niveau toereikend is, word je per mail uitgenodigd. Tevens ontvang je dan alle informatie over het Rookie Team. Tijdens de selectiedag in mei worden de deelnemers gescreend op het springen van kickers, basistechniek, rails, sociale vaardigheden en motivatie. Als je al eerder op de selectiedag bent geweest, beoordelen we naast specifiek snowboardtalent ook de progressie die je hebt gemaakt.

Na de selectiedag scouten de coaches de aanmeldingen gedurende een aantal Dutch Cup events in mei en zal er in de week na de Dutch Cup finale in Landgraaf een voorlopige selectie worden gemaakt. Je krijgt dan te horen of je wel of niet tot het Rookie Team van 2017/2018 behoort.