Snowboard freestyle

Voor het Rookie Team van de Nederlandse Ski Vereniging zijn wij op zoek naar getalenteerde snowboarders: jongens uit de jaargangen 2006, 2007 en 2008 en meiden uit 2005, 2006, 2007 en 2008. De selectie vindt plaats op zondagochtend 6 mei 2018 in SnowWorld Zoetermeer (09.00 – 12.00 uur) en op vrijdagavond 11 mei 2018 in Snowworld Landgraaf (17.00 – 20.00 uur).

ROOKIE TEAM

Denk jij dat je het in je hebt om later een professionele snowboarder te worden? Het Rookie Team is daarvoor een mooie kans. Het is de jeugdselectie (talentherkenning) van de Nederlandse Ski Vereniging en is de opstap naar de talentontwikkelings- en nationale selectie snowboard freestyle. De snowboarders uit het Rookie Team worden begeleid in hun weg naar de snowboardtop op de onderdelen slopestyle en big air. De snowboarders uit het Rookie Team nemen deel aan een uitgebreid trainingsprogramma. Dit programma bestaat uit zowel trainingen in het park als techniektrainingen in Zoetermeer en Landgraaf, sneeuwtrainingen in het buitenland en internationale wedstrijden. Ook wordt er getraind in de turnhal en op Papendal en er staan onderwerpen als voeding en mentale coaching op het programma.

SELECTIEDAG

Het Rookie Team 2017-2018 bestaat uit twee jongens die geboren zijn in de jaren 2004 t/m 2005. Elk seizoen wordt middels een selectiedag naar nieuwe aanwas voor het volgende seizoen gezocht. Tijdens de selectie worden de snowboarders beoordeeld en gecoached op de volgende onderdelen: techniek, schansen en rails. Wanneer je al eerder op de selectiedag bent geweest, beoordelen we naast je specifieke snowboardtalent ook de progressie die je hebt gemaakt. Op basis van een scoutingrapport tijdens de selectiedag kunnen sporters worden geselecteerd voor een zomerstage bij het Rookie Team. Tijdens deze zomerstage krijgen de trainers een nog beter beeld van de sporters en krijgt de sporter de mogelijkheid zichzelf nog verder te ontwikkelen. Na de zomerstage wordt er door de trainersstaf besloten of de sporter een uitnodiging voor het team krijgt. Na opname in het Rookie Team worden de sporters ondersteund met trainingen en begeleiding bij (internationale) wedstrijden.

AANMELDEN SELECTIEDAG

Wil jij naar een van de selectiemomenten komen? Je kunt je aanmelden door een mail te sturen naar n.oostendorp@nederlandseskivereniging.nl. Deze mail dient binnen te zijn voor vrijdag 27 april 2018 en dient een motivatiebrief en huidige tricklijst (kickers en rails) te bevatten, evenals je persoonlijke doelen voor het seizoen 2018/2019 en de locatie van je gewenste selectiemoment. Na beoordeling van de informatie die wij ontvangen, word je door ons op de hoogte gesteld of je daadwerkelijk kan deelnemen aan de selectiedag. Bij te weinig aanmeldingen op de locatie in Zoetermeer zal alleen de selectie in Landgraaf doorgaan, dat maken we maandag 30 april 2018 direct kenbaar. Als wij denken dat je niveau toereikend is, word je per mail uitgenodigd. Tevens ontvang je dan alle informatie over het Rookie Team.

Na de selectiedag scouten de coaches de aanmeldingen gedurende de Dutch Cup-finales op 12 en 13 mei in Landgraaf. De daaropvolgende week wordt een voorlopige selectie gemaakt. Je krijgt dan te horen of je voor de zomerstage bij het Rookie Team wordt uitgenodigd.